• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 1 مرداد 1398
کد مطلب : 67819
+
-

افزایش قراردادهای بیمه کشاورزی در خراسان جنوبی

در استان
افزایش قراردادهای بیمه کشاورزی در خراسان جنوبی

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی از افزایش قراردادهای بیمه کشاورزی در استان خبر داد و گفت: امسال سطح بیمه در حوزه منابع طبیعی ۱۴۰ درصد، باغی ۲۸ درصد، زراعی ۵۲ درصد و تنه درختان بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است. به گزارش ایرنا، «جواد غنچه» بیان کرد: سال زراعی 97-۹۸ تعداد ۵۴ هزار قرارداد بیمه در استان منعقد شد. از این تعداد ۳۱ هزار و ۸۰۰ فقره بیمه‌نامه باغی، ۱۲ هزار فقره بیمه‌نامه دام و مابقی در سایر زیربخش‌ها بوده است. وی توضیح داد: سال زراعی جاری 1600 هکتار تنه درخت، ۴۶۰ هزار دام، ۲۳ میلیون قطعه طیور، ۲۳ هزار هکتار باغ، ۱۹ هزار هکتار زراعت و ۵۲ هزار هکتار منابع طبیعی تاکنون بیمه شده است ضمن این‌که تا پایان سال زراعی ۲ ماه دیگر فرصت باقی است. 

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی افزود: امسال بیشترین عوامل خسارت‌زا به ترتیب مربوط به باران‌های بی‌موقع و مداوم با ۳۵ میلیارد ریال، سیل با ۲۰ میلیارد ریال و سرما و یخبندان با ۱۷ میلیارد ریال بوده که این خسارت‌ها نهایی شده است. غنچه بیشترین سطوح بیمه‌ای را مربوط به بخش باغی عنوان کرد و گفت: امسال تاکنون بیش از 3 هزار هکتار از باغ‌های استان بیمه شده و همچنین در 5 سال گذشته بیمه باغ‌ها روند رو به رشد داشته است. وی خاطرنشان کرد: از نظر مبلغ غرامت نیز بیشترین پرداخت‌های خسارت در زمینه باغی مربوط به سال گذشته و به مبلغ ۱۳۳ میلیارد ریال بوده است. 

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: سال زراعی ۹۶ - ۹۷ نیز ۵۳ هزار قرارداد بیمه کشاورزی در استان منعقد شد و غرامت‌های مربوط به کشاورزان و بهره‌برداران به صورت مرتب در حال پرداخت است. غنچه یادآور شد: از اواخر زمستان پارسال پرداخت غرامت‌ها در استان آغاز شده است. می‌توان گفت غرامت معوق نداریم و در سال زراعی گذشته به میزان ۱۹۲ میلیارد ریال پرداخت شده است. وی افزود: پارسال از نظر شهرستانی بیشترین غرامت پرداختی با ۴۳ میلیارد ریال مربوط به قائنات بوده است. همچنین ۳۶ میلیارد ریال در سرایان و ۲۱ میلیارد ریال در بشرویه پرداخت شده است. این مسئول گفت: کمترین میزان غرامت‌ها مربوط به شهرستان‌های زیرکوه، خوسف و فردوس بوده که به دلیل پایین بودن سطوح بیمه‌ای در این شهرستان‌هاست. غنچه تصریح کرد: در سال زراعی جاری هنوز غرامت‌های باغ و زراعت به نتیجه نرسیده است، اما در دام و طیور ۹ میلیارد ریال غرامت محاسبه و تاکنون بیش از 7 میلیارد ریال آن پرداخت شده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید